חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניתוח קטרקט - עלויות הטיפול

ניתוח קטרקט הוא ניתוח נפוץ וחיוני, הניתן בדרך כלל לביצוע (במתכונתו הבסיסית) ללא עלות, במסגרת סל התרופות ברפואה הציבורית במדינת ישראל, וביצועו מאפשר למטופל לחזור ולראות היטב ולקיים חיי יומיום תקינים ואף לשפר את איכותם.

למרות האפשרות הקיימת לבצע את הניתוח ללא עלות במסגרת סל הבריאות, רבים בוחרים לבצע ניתוח באופן הכרוך בתשלום, בין אם ברפואה הציבורית או הפרטית, כדי להשיג מספר יתרונות:

  • מטופלים המעוניינים לבצע ניתוח מתקדם על ידי שימוש בלייזר (ראה הרחבה כאן אודות ניתוח קטרקט בלייזר)
  • מטופלים המעוניינים בעדשות ייעודיות – עדשות פרימיום. (כרוך בתשלום של השתתפות עצמית במסגרת סל הבריאות)
  • מטופלים המעוניינים לבחור רופא מומחה ספציפי מאחר וניסיון הרופא המנתח מהווה גורם משפיע על הצלחת הטיפול.

לכל אלה, ואחרים יש אפשרות לבצע את ההליך באופן פרטי או דרך הביטוח המשלים בקופה (כלומר ביטוח השב"ן – כגון כללית מושלם/פלטינום, מכבי שלי/זהב, לאומית כסף/זהב, ומאוחדת שיא כו'), או הביטוח הרפואי הפרטי. מהלך זה מלווה בעלויות מסוימות מצד המטופל. 

במאמר זה נפרט על הנושאים הבאים:

בכל מקרה ולפני קבלת ההחלטה היכן לבצע את הניתוח, אנו ממליצים לברר את המחירים בצורה ספציפית, ולבדוק אילו החזרים מציעים קופות החולים והביטוחים השונים – המשלימים והפרטיים.

טיפול במסגרת הרפואה הציבורית:

כאמור, סל התרופות הציבורי מכסה את עלות הטיפול הבסיסי. 
במסגרת השירות המוצע, הניתוח נערך בבית חולים ציבורי במתכונתו הבסיסית באמצעות ניתוח פאקו בלבד, ועל פי רוב, ללא אפשרות לביצוע ניתוח קטרקט בלייזר (להרחבה בנושא שיטות הטיפול השונות לביצוע ניתוח הקטרקט – ראה כאן). כמו כן, לא ניתן במסלול הציבורי, לקבל עדשות פרימיום מולטיפוקליות ללא תשלום. העדשה שמסופקת היא עדשה חד-מוקדית ("מונופוקלית") . (להסבר נוסף על סוגי העדשות השונות בניתוח קטרקט – ראה כאן).

כמו כן, במקרה כזה, מומלץ לקרוא ולהבין את היתרונות והחסרונות הרפואה הציבורית מול הרפואה הפרטית בקטרקט.

נציין גם כי כאשר מטופלים במערכת הציבורית, כמעט אף פעם לא ניתן לבחור רופא ספציפי (גם אם תוכלו לבחור בעצמכם את הרופא, הבחירה תעשה מתוך רשימת הרופאים המנתחים באותו בית חולים ציבורי.)

טיפול במסגרת הביטוח של השב"ן (שרותי בריאות נוספים) - כלומר הביטוח המשלים בקופה:

בעלי ביטוח משלים בקופה (הנקראים שב"ן – שירותי בריאות נוספים, כגון: מכבי שלי, כללית מושלם, לאומית כסף/זהב, ומאוחדת שיא וכו') יזכו לכיסוי מלא על אותו הטיפול המוצע במסגרת הציבורית (כלומר, בפורמט הבסיסי).

שימו לב: רוצה לקרוא סיפורי מקרה מוצלחים של ניתוחי הקטרקט? לחצ/י כאן לסיפורי הצלחה!

הטיפול יבוצע לרוב במרכזי רפואה ובתי חולים פרטיים שונים, כדוגמת עין-טל, בית החולים אסותא, מדיקה ועוד. מרכזים אלו מעסיקים רופאים הנמצאים בהסדרים עם הקופות השונות, אך בשונה מבבתי החולים הציבוריים, במקרה זה ניתן גם לבצע ניתוחי קטרקט בלייזר וכן לרכוש עדשות ייעודיות.

תוספות אלה כרוכות בהשתתפות עצמית. בניתוח קטרקט בלייזר (עוד על טיפול קטרקט בלייזר – ראה כאן), למשל, ישנה בדרך כלל השתתפות עצמית של כמה אלפי שקלים בודדים לעין.

אנו ממליצים לברר מהו סכום ההשתתפות המדויק בקופה בה הנכם מבוטחים, היות והמחיר משתנה, בהתאם לסוג השב"ן של המטופל, למרכז הרפואי בו יתבצע הניתוח וכן בהתאם לרופא המנתח המבצע את הטיפול.

יש לציין שבחלק מההסדרים תיתכן השתתפות אישית, נמוכה יחסית, בעלות פגישת הייעוץ עם הרופא לפני הניתוח. לדוגמא, בפניה דרך הביטוח המשלים של קופת חולים כללית, ישנה השתתפות מינימלית של כ-150 ש"ח לפגישת הייעוץ עם הרופא המומחה (פגישה המתבצעת טרם הניתוח). בכל מקרה מומלץ לברר בקופת החולים את העלויות והכיסויים בהתאם לתכנית הספציפית בה נמצא המטופל.

רופאים נבחרים שנת 2024

[ מרכז ]

מנהל את מחלקת העיניים בב"יח וולפסון בחולון.

[ מרכז ]

רופא בכיר במח' עיניים בבי"ח אסף הרופא בבאר-יעקב.

רופא בכיר במח' עיניים ברמב”ם ובבני ציון בחיפה.

מנהלת שירות קרנית בבית החולים אסף הרופא.

מנהל יחידת קטרקט, המרכז הרפואי וולפסון חולון.

מנהל יח' קרנית ומנהל במח' העיניים, במרכז הרפואי איכילוב.

[ דרום ]

מנהל שירות ניתוחי קטרקט ומנתח במרכז הרפואי סורוקה בב"ש.

בקרוב יתווסף רופא זה

בקרוב יתווסף רופא זה

ניתוח קטרקט באופן פרטי: 

הטיפולים הפרטיים מציעים פיתוחים ואביזרים מתקדמים שלא ניתן לקבל בצורה מסובסדת ברפואה הציבורית, כמו ניתוחי לייזר. פיתוחים אלה מהווים את השיא הטכנולוגי בתחום כיום, ומאפשרים לבצע את הניתוח בצורה מדויקת יותר ומקנים שיפור משמעותי באיכות החיים של המטופל. 

כמו כן במסלול הפרטי ניתן לבחור את המנתח הספציפי בו הינך מעוניין, כלומר לדעת בדיוק מי יבצע את הניתוח, ובעיקר ניתן לקבל טיפולים על ידי רופאים שאינם נמצאים בהסדר עם הקופה. (נציין כי לעיתים, הרופאים המנוסים ביותר, בוחרים לעבור רק באופן פרטי ולא לנתח דרך קופות החולים)   (עוד על ההבדלים בין ביצוע ניתוח הקטרקט באופן פרטי לציבורי – ראה כאן).

הטיפולים הללו מבוצעים בבתי החולים הפרטיים בלבד. טווח העלויות הוא רחב מאוד ונגזר ממספר גורמים שונים:

1. פגישת ייעוץ – בעוד שדרך הביטוח המשלים, פגישה זו נעשית בחינם או בסבסוד משמעותי, פניה פרטית לייעוץ עולה בדרך כלל מאות שקלים לפגישת הייעוץ (במקרים רבים מכוסה על ידי הביטוח הפרטי במידה וקיים).

2. עלות הניתוח – בשוק הניתוחים הפרטיים קיים טווח רחב מאוד של עלויות הניתוח, והסכום משתנה מאוד בין מנתח למנתח. למשל, יש רופאים שיגבו 7,000 ש"ח עבור ניתוח רגיל בעין אחת, ויש כאלה שיגבו כפול מזה ואף יותר.

לפעמים, הצעת המחיר המוצעת בשוק הפרטי תהיה עבור ניתוח לייזר, אך יש רופאים שנותנים תעריף אחד לניתוח רגיל, ותוספת מחיר עבור ביצוע ניתוח לייזר. תוספת זו תעלה, בממוצע, בעוד כמה אלפי שקלים. (קיימים מקרים בהם המחיר עבור ניתוח רגיל וניתוח לייזר יהיו זהים – כך שיש לבדוק זאת ספציפית עם כל מרפאה ומרפאה)

שימו לב: בדקו מה הביטוח שלכם מכסה, התייעצו טלפונית עם מזכירות הרופאים!

ניתן לפרק את עלות הניתוח עצמו לשני מרכיבים: הראשון הינו התשלום עבור חדר הניתוח (תשלום זה ניתן למרכז הרפואי בו ניתן הטיפול) והשני הינו שכר המנתח. חלק מהרופאים כוללים מראש בהצעת המחיר את עלות חדר הניתוח, וחלק מוסיפים הוצאה זו על גבי התעריף שהם גובים עבור עבודתם, וחשוב לברר זאת מראש. עלות חדר הניתוח, כאשר היא ניתנת בנפרד משכר המנתח, נעה לרוב סביב 3,000-4,000 ש"ח לערך.

3. סוג העדשה – (עדשת פרימיום) –  במקרים בהם נדרשת עדשת פרימיום ייעודית – דהיינו, עדשה מולטיפוקלית, עדשה טורית, או עדשה משולבת (עיין במאמר ציבורי מול פרטי להרחבה נוספת לגבי סוגי עדשות שונות), טווח המחירים לרוב ינוע בין 3,000- 8,000 ש"ח לערך לעדשה אחת. מחיר העדשה נקבע בין היתר, בהתאם לסוג העדשה (טורית/ מולטיפוקלית/ משולבת) שיבחר בית החולים דרכו היא נרכשת וסוג הביטוח של המטופל.

במידה ויש לכם ביטוח רפואי פרטי, חשוב לדעת כי חברות הביטוח הפרטיות (למשל: מגדל, מנורה, כלל, הראל, הפניקס, ועוד) משתתפות בעלויות הנ"ל בסכומים משתנים. מומלץ לברר את רמת הכיסוי של הביטוח שלכם ומה בדיוק הביטוח כולל (למשל, האם עדשות פרימיום נכללות בפוליסה או לא וכו'). גובה ההחזר מהביטוח משתנה בהתאם לפוליסה האישית ואינו אחיד, ולא כל הרופאים נמצאים בהסדר עם כל הביטוחים הפרטיים. חלק ממסלולי הביטוח כוללים ניתוחים במסגרת ההסדר בלבד כך שיש השתתפות עצמית קבועה אך ניתן לבחור מנתח מרשימת הרופאים.

לסיכום, שוק ניתוחי הקטרקט הוא גדול ומגוון. ישנם מספר ערוצי טיפול במסגרות השונות, כאשר ניתן לבצע את הניתוח במסגרת ציבורית, במסגרת פרטית בהשתתפות השב"ן, ובאופן פרטי (דרך הביטוח הפרטי או בתשלום פרטי)  (ניתן לקרוא כאן בהרחבה על ההבדלים בין ניתוחים פרטיים וציבוריים).

בשוק הפרטי, טווח העלויות הוא רחב מאוד, ובכל מקרה לצורך בירור פרטים מדויקים ומידע לגבי עלויות, מומלץ לברר זאת דרך הגורם המבצע – קופת החולים, הביטוח הפרטי או המרכז הרפואי בו ניתן הטיפול.

הביקוש לניתוח בשוק הפרטי נובע מאיכות הטיפול המתקדם שהוא מציע, וממגוון רחב של רופאים מנוסים שלעיתים אינם נמצאים בהסדר עם קופת חולים כזו או אחרת. ניסיון הרופא המנתח מהווה גורם משפיע על הצלחת הטיפול, ועל אף העלויות הניכרות, רבים בוחרים בדרך זו בהתחשב ברגישות האיבר המנותח (עיניים) והשפעתו על אורח החיים. לעוד מידע על בחירת הרופא ניתן לפנות כאן למאמר "כיצד לבחור את הרופא המתאים?".

גולשים שקראו מאמר זה התעניינו ב:

מאמר זה נבדק ואושר ע"י ד"ר דובינסקי-פרצוב ביאנה רופאת עיניים בבי"ח שמיר – אסף הרופא

יש לכם שאלה? תגובה שברצונכם לכתוב?
שלחו אלינו בטופס למטה את שאלתכם/ תגובתכם: 

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

Scroll to Top