חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד לבחור רופא לקטרקט?

במידה ואובחנתם כסובלים מקטרקט (כלומר יש לכם עכירות של העדשה בעין), קרוב לוודאי שרופא העיניים שלכם הסביר לכם כי לקטרקט אין תרופה, והדרך לטפל בקטרקט היא באמצעות ניתוח להסרתו.

מאחר והעין היא איבר רגיש ביותר, לעיתים מתפתחים מספר סיבוכים תוך כדי הניתוח ולאחריו (לקריאה נוספת על ניתוח קטרקט – סיכונים וסיכויים) מומלץ לבחור רופא מנתח בעל ניסיון רב, וזאת על מנת שתגיעו רגועים לניתוח ושתרגישו שאתם סומכים על המנתח בצורה מוחלטת.

יש לציין כי ניתוח הקטרקט הינו ניתוח נפוץ מאוד, ומגוון הרופאים המבצעים אותו הוא רחב, מטופל המחפש רופאים מומלצים לניתוח הקטרקט יכול בקלות ללכת לאיבוד בתוך סבך אפשרויות הטיפול.

כאשר מטופל פונה לקבל טיפול באופן פרטי (כדי לעבור ניתוח הסרת קטרקט בלייזר למשל) עליו לדעת לאיזה רופא עיניים לפנות, כי מעבר לעובדה שהרופא צריך להיות בעל ניסיון רב ולהתאים למטופל את העדשה המתאימה ביותר, לעיתים, מדובר בהשקעה כספית מצד המטופל על מנת להבטיח את הטיפול האיכותי והמקצועי ביותר.

לכן, כדאי לסקור היטב ולבחור היכן תרצו לערוך את הבדיקה והניתוח. מאמר זה ינסה לעשות מעט סדר ולעזור בתהליך בחירת הרופא המנתח.

לכל קופת חולים קיים מאגר רופאים המבצעים את ההליך באופן מסובסד (חלקי או שלם) לחברי אותה הקופה; מתוכם ניתן לבחור רופא באופן חופשי – אך מאגר זה הינו מוגבל לרופאים הנמצאים בהסדר עם הקופה בה הנכם חברים, ובהחלט ייתכן שלא יענה על הבקשות והרצונות של המטופל.

שימו לב: קראו ביקורות אודות הרופא המיועד שלכם, לחצ/י כאן לסיפורי הצלחה!

מטופל שרוצה לבחור רופא שאינו נמצא בהסדר עם הקופה שלו, יצטרך לבצע את הניתוח באמצעים פרטיים, או באמצעות ביטוח פרטי הכרוך בהשתתפות עצמית גבוהה יותר, תלוי בביטוח הרפואי שלו או בהסכם קופת החולים עם המרכז בו מנתח הרופא. בעלי ביטוח רפואי פרטי יקבלו לרוב החזר על ניתוח קטרקט אצל מנתחים פרטיים, אך בכל מקרה מומלץ להתייעץ ולבדוק זאת עם חברת הביטוח שלכם.

מיותר לציין שבתוך המגוון הרחב של רופאי העיניים המנתחים הקטרקט יש מנעד רחב לפי התמחויות ושימוש במיכשור שונה. איך ניתן לדעת למי לפנות? מה חשוב לבדוק כאשר מחפשים רופא מומלץ?

רופאים נבחרים שנת 2024

[ מרכז ]

מנהל את מחלקת העיניים בב"יח וולפסון בחולון.

[ מרכז ]

רופא בכיר במח' עיניים בבי"ח אסף הרופא בבאר-יעקב.

רופא בכיר במח' עיניים ברמב”ם ובבני ציון בחיפה.

מנהלת שירות קרנית בבית החולים אסף הרופא.

מנהל יחידת קטרקט, המרכז הרפואי וולפסון חולון.

מנהל יח' קרנית ומנהל במח' העיניים, במרכז הרפואי איכילוב.

[ דרום ]

מנהל שירות ניתוחי קטרקט ומנתח במרכז הרפואי סורוקה בב"ש.

בקרוב יתווסף רופא זה

בקרוב יתווסף רופא זה

להלן מספר המלצות שאספנו עבורכם:

  • מומלץ כי תערכו בדיקה מקדימה מראש באינטרנט. אנו ממליצים לחפש מידע על הרופא כגון – היקף הניסיון, המומחיות וההתמחות הספציפית, המרכז הרפואי בו מתבצע הניתוח, מה הם הביטוחים המשלימים ו/או הפרטיים איתם המנתחים עובדים וכן חשוב מאוד לחפש חוות דעת, תגובות ופידבקים ממטופלים קודמים.
  • לאחר שקבעתם תור לרופא, תגיעו לבדיקה ראשונית לפני הניתוח. תיערך סדרת בדיקות לעין, יינתן הסבר על מהלך הניתוח, כך שתדעו למה לצפות. בשלב זה ניתן להתרשם ולהעריך את טיב הרופא מקרוב, ולוודא שאתם מרגישים איתו בנוח וברוגע – האם כל שאלותיכם מקבלות מענה? האם ניתן הסבר מפורט אודות התהליך וסיבוכים אפשריים בניתוח? האם בוצעה בדיקת רקע רפואי מקיפה, ונאסף כל המידע הרפואי הרלוונטי לניתוח? (לקריאה נוספת על ההכנה לפני ניתוח קטרקט)
  • במהלך הפגישה עם הרופא המנתח יומלץ על אופן הטיפול, ניתן להתייעץ איתו לגבי סוג העדשה המומלצת לכם. ההחלטה בדבר זה היא עניין של נוחות וצורך רפואי ולכן חשוב הקשב לצרכים ולרצונות השונים שתעלו.

לאחר פגישת ייעוץ ובדיקות ההכנה עם הרופא המנתח, תהיו מוכנים לקראת הניתוח המתקרב. במידה ויצאתם מהפגישה לא מרוצים, מומלץ לקבוע עם רופא אחר פגישת יעוץ דומה על מנת לקבלת חוות דעת שניה ולהתרשם מרופא נוסף.

שימו לב: בדקו מה הביטוח שלכם מכסה, התייעצו טלפונית עם מזכירות הרופאים!

לסיכום, ניתוח קטרקט נחשב לניתוח קצר ובטוח, אך עדיין מדובר בהליך כירורגי חשוב בעל השפעה על רמת איכות החיים, ומאחר והעין היא איבר רגיש, אין להקל בו ראש. רופאים רבים מבצעים את ההליך, ולא קל לדעת במי מהם לבחור. רבים יפנו לחפש רופא מסוים או את הטיפול האיכותי ביותר.

במסגרת הטיפולים הפרטיים (ניתוחי קטרקט בלייזר, רופאים שאינם נכללים בהסדר הקופה, קליניקות פרטיות וכו') על המטופל, לעיתים, לשאת בעלויות הניתוח (להלן ההבדלים בין ניתוח פרטי לציבורי, לחצו כאן). לכן, לפני הוצאה כספית משמעותית מומלץ מאוד להשקיע זמן בבחירת הרופא המתאים, לדייק את הבחירה ולא להתפשר על איכות הטיפול המוצע.

גולשים שקראו מאמר זה התעניינו ב:

מאמר זה נבדק ואושר ע"י ד"ר דובינסקי-פרצוב ביאנה רופאת עיניים בבי"ח שמיר – אסף הרופא

יש לכם שאלה? תגובה שברצונכם לכתוב?
שלחו אלינו בטופס למטה את שאלתכם/ תגובתכם: 

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

Scroll to Top